INTERVJU – ALEKSANDRA SEKA ARANITOVIĆ

– Jedina sam devojka iz Zrenjanina koja se bavi powerliftingom, jer je neobično da žensko diže tegove u ovom obimu, što je iskreno, mene još više privuklo. Volim izazove i to je još jedan veliki razlog. –

Aleksandra Seka Aranitović

Ljudi su uvek bili opčinjeni snagom. Ukorenjena u istoriji kroz samoodržanje i opstanak, nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Powerlifting je sport u kojem apsolutnu dominaciju ima upravo snaga i kao takav se temelji na nasleđenim obrascima i urođenom ponašanju čoveka što nagoveštava da je ovo izuzetno popularan sport, ali zapravo i nije. Aleksandra Seka Aranitović je reprezentativka Srbije, rekorderka, višestruki državni i balkanski prvak. Iz razgovora sa njom sam saznao i da je jedina Zrenjaninka u ovoj disciplini. Nema bolje sugrađanke da nas upozna sa powerliftingom.

Seko, šta je powerlifting? Molim te budi detaljna

Powerlifting je sport koji se sastoji od tri discipline dizanja tegova – čučnja, benč presa i mrtvog dizanja. Takmiče se i muškarci i žene. Postoje starosne i težinske kategorije. Za svaku disciplinu postoji tri pokušaja, od kojih se računa samo jedan, najveća podignuta težina. Naravno, samo onaj pravilno odrađen i odobren od strane tri sudije. Izmedju disciplina ne postoji pauza, već vreme od 15 minuta koje nam treba da se zagrejemo za sledeću. Računa se zbir pokušaja, po jedan za sve tri, što daje total. Pobednik je onaj koji osvoji najviše. Na nekim takmičenjima se računaju i Wilkinsonovi poeni, a dobijaju se formulom u koju se ubacuju težina, godine rođenja, total, ispravna dizanja itd. Računari izbacuju osvojene bodove

Otkud ti u ovom sportu?

Od malena sam aktivna, volim da treniram i to me ispunjava. Završila sam DIF u Novom Sadu i odmah nakon studija počela da radim u teretani. Prvo tamo, a zatim i u Zrenjaninu. Usput sam trenirala i tegovi su me sve više privlačili. Pošto sam se dugo bavila sportom, odatle i snaga. Imala sam sve osnovne preduslove za ovaj sport. Kada sam i ojačala dizajući tegove, prijatelj me je nagovorio da se oprobam na državnom takmičenju na kojem je i on učestvovao. Pristala sam i već na prvom oborila državni rekord i to je bio moj vetar u leđa. Od tog dana sam se skroz posvetila ovome i ne planiram da se zaustavljam dok ne ispunim sve svoje ciljeve.

U Zrenjaninu nema mnogo devojaka u ovoj sportskoj disciplini. Interesuje me kako su tvoji najbliži reagovali kada si im rekla da ćeš se posvetiti powerliftingu i koliko su uopšte znali šta je to?

Jedina sam devojka iz Zrenjanina koja se bavi powerliftingom, jer je neobično da žensko diže tegove u ovom obimu, što je iskreno, mene još više privuklo. Volim izazove i to je još jedan veliki razlog. Naši ljudi malo znaju o powerliftingu, jer nije toliko zastupljen u Srbiji. Mojoj majci, koja me je uvek podržavala, nije bilo svejedno što radim ovo i bilo mi je potrebno dosta vremena da joj objasnim čime se to uopšte bavim i koliko volim to. I dan danas se boji za mene, plaši se da se ne povredim. Ali sa druge strane, moram da se ponovim, uvek sam osećala njenu podršku. Tata kao tata, svima se hvali kako ima jaku ćerku i na neki način mi je drago zbog toga. Sestra i braća su ponosni na mene i na pozitivan način me zadirkuju i govore da sam luda koliku težinu mogu da podignem.

Koliko puta nedeljno i koliko naporno treniraš?

Četiri puta nedeljno. Naporno je i zato nije dobro trenirati svaki dan. Mišićima treba dosta vremena da se oporave za naredni trening. Radim i treninge oporavka nakon onih jačih.

Da li je tvoj režim ishrane strog i koliko suplementacija ima udela u tvojoj ishrani?

Najbitnije mi je da nahranim mišiće i telo nakon treninga. Pazim na ishranu prvenstveno zbog toga da bih imala snage i energije za naredne napore. Unosim hranu sa većim sadržajem proteina i koristim osnovne suplemente kao što su whey proteini, minerali, vitamini i amino kiseline, kako bih se što bolje oporavila i bila spremnija za sledeći dan. U tome mi pomaže Pansport, član sam njihovog tima i obezbeđuju mi dodatke ishrani. Održavam kilažu od 52kg, jer je to moja takmičarska kategorija, tako da i nije to toliko stroga ishrana. Ponekad pojedem i nešto slatko.

Jedan sportski recept za portal Vrata sporta i naše čitaoce, nešto što voliš?

Obožavam da pravim jutarnji šejk, moj omiljeni doručak, koji mi daje najviše energije pred trening, jer uvek treniram prepodne.

U blender stavim:

  • 2 kašike ovsenih pahuljica
  • 2 kašike ražanih pahuljica
  • 1 kašiku lanenog semena
  • 5 badema, mogu i drugi orašasti plodovi
  • malo suvog grožđa ili bilo kojeg drugog suvog voća
  • 70 ml vode, ali priznajem da je lepše sa mlekom
  • pola banane ili drugog voće i
  • merica whey proteina

Sve izmiksajte i uživajte.

Svaki put kada si izlazila na takmičenje obarala si sopstveni rekord i postavljala novi, gde su tvoje granice?

Ne mislim o granicama, jer uvek želim više i bolje. Motiviše me stalno podizanje totala i svaki put želim dalje. Cilj mi je da uzmem neku od medalja na evropskim i svetskim takmičenjima. Znanje da se ovim sportom uspešno bave i žene od 40 i više godina i da su baš one u samom vrhu, daje mi nadu da ću uspeti u svojim namerama.

Koji su benefiti bavljenja powerliftingom?

Bavljenje ovim, kao i bilo kojim drugim sportom, daje nam zdravlje, pozitivnu energiju, pospešuje zdrav takmičarski duh i samopouzdanje. Mnoga poznanstva stečena kroz powerlifting su lepo iskustvo. Želim svima da veruju u sebe i da imaju svoje snove koji će se, ako budu dovoljno verovali i trudili se, ispuniti

Tvoja posvećenost i ambicija mi govore da bi bila uspešna u većini sportova. Koji je tvoj drugi sport?

Atletika je moj prvi i omiljeni sport, ne zovu je uzalud Kraljicom sportova. Trenirala sam 10 godina. Takmičila sam se, bila sprinterka i osvajala medalje u trkama na 100 i 200 metara. Sa Ivanom Španovićsam svake godine uzimala zlato na trci, u štafeti 4x100m. Jedno veliko, prelepo i nezaboravno iskustvo.

Hvala ti na razgovoru, divan si sagovornik. Za kraj mi samo reci, kada bi mogla da imaš neku moć superheroja, da li bi ta moć bila vezana za snagu?

Naravno. Bila bih ženski Hulk. Ali samo lepši. (hahahaha). Hvala i tebi, takođe.

Aleksandra Seka Aranitović radi kao powerlifting trener i fitnes instruktor. Ukoliko ste u potrazi za nekim ko bi vam pomagao da održite dobru formu, ne poznajem bolju osobu za to.

Adresa na koju je možete kontaktirati je – seka25690@gmail.com

Svakog petka, od sledeće nedelje, Seka će u redovnoj rubrici za portal Vrata Sporta pisati i odgovarati na pitanja čitalaca i teme vezane za pravilan trening u teretani.

Pitanja možete poslati na adresu – vratasporta@gmail.com

U nastavku pogledajte fotografije iz Sekine privatne arhive.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here